| |
I.C.P. Aviation superbingo savannah idrovolante seaplane |
zł 206.903 € 49.000 |
Przegląd
| Informacje podstawowe | | Typ: | Samolot jednośmigłowy | | Typ szczególny: | Samolot ultralekki Wodnosamolot | | Producent: | I.C.P. Aviation | | Model: | superbingo savannah idrovolante seaplane | | Rok produkcji: | 2006 | | Nr. rejestracyjny: | I-8338 | | Numer seryjny: | 06.01.52.199 | | Cechy charakterystyczne: | Zawsze hangarowany Historia awarii | | Przegląd: | 7/2025 | | Lokalizacja: | Włochy, Vallermosa, CA15 | | Całkowity czas (TTAF): | 550 h | | Cena: | € 49.000 (~ zł 206.903) | | Opodatkowany w UE: | tak | | Wszystkie szczególy |
|
|
|
Szczególy
| Informacje podstawowe | | Typ: | Samolot jednośmigłowy | | Typ szczególny: | Samolot ultralekki Wodnosamolot | | Producent: | I.C.P. Aviation | | Model: | superbingo savannah idrovolante seaplane | | Rok produkcji: | 2006 | | Nr. rejestracyjny: | I-8338 | | Numer seryjny: | 06.01.52.199 | | Cechy charakterystyczne: | Zawsze hangarowany Historia awarii | | Przegląd: | 7/2025 | | Lokalizacja: | Włochy, Vallermosa, CA15 | | Całkowity czas (TTAF): | 550 h | | Cena: | € 49.000 (~ zł 206.903) | | Opodatkowany w UE: | tak | | Liczba pasażerów: | 2 | | Lądowania: | 700 |
| Silnik(i) | | Liczba silników: | 1 | | Producent/Model: | Rotax ULS912 | | Numer seryjny: | LS-224-0710 | | Zasilanie/Moc: | 100 PS | | Czas całkowity: | 1171 h | | Last engine overhaul: | 03/2013 | | STOH: | 271 h | | Śmigło - Producent/Model: | Kiev prop | | Śmigło - Czas całkowity: | 271 h | | Śmigło - Czas 1: | 271 h |
| Opis/Charakterystyka silnika | | All maintenance programs (5y, 200h) updated 2024 |
| Awionika | new dashboard, new wiring. Old wiring removed and redone from scratch front and back of firewall.
New KRT2 radio, installed with its factory-provided wire brace.
Bendix King KT 76C Transponder
ACK MODEL E-04 ELT with Altitude encoder
dual headphones jack plugs in aft compartment (headphone wires out of the way)
digital engine dual instruments (more precise, more readable, less cockpit space, less weight) |
| Wyposażenie | Fully equipped for day VFR navigation.
3 USB plugs
RAM® Mounts Quick-Grip™ XL Phone Mount (ideal if you want to use ForeFlight)
Single Y yoke = lightest option and very easy to fly |
| Zewnętrze | | yellow-red color, makes it highly visible and has a very sympathetic look. |
| Wnętrze | | New pillows. Leather for the winter, breathable sponge for summer |
| Modifications/Conversions | SIV Floats in good conditions.
New inspection vanes
Perfectly water tight. |
| Inspection Status | | Everything up to date as of 7/2025. |
| Inne uwagi | This is a super-deal for a well used seaplane perfectly equipped.
Maintenance was done because of electrical wiring issues. The engine was running fine, but I was not sure about what maintenance was *really* done by the previous MRO. So I decided to give it to a certified Rotax maintenance center. Given the engine and electric work, the maintenance became a total overhaul which included the engine mount verification and repaint, a new firewall, and the replacement of a couple of tail skins that had some superficial corrosion.
The aircraft is now back to like-new conditions.
Call or write for more info |
Zdjęcia
Kontakt do Sprzedawcy
|